Сблъсквали ли сте се някога с купувач на жилище? А с няколко десетки такива? Предстоящата инвестиция от десетки и стотици хиляди левове е в състояние да разкрие много за различните хора и техните характери.
В нашата практика сме се сблъсквали с много и най-различни видове купувачи на жилища, а някои от тях наистина могат да попаднат в графата „ексцентрични“.
Клиентът попада в епицентъра на нашата дейност и нищо от нея не би имала смисъл, ако не предоставим на клиента точно това, което иска и за което винаги е мечтал.
В същото време клиентите с възможности не са и от най-лесните за обгрижване, а това означава, че ние трябва да сме на върха на възможностите си, за да може да доставим очакваната от нас услуга.
В този текст решихме да поговорим за различните видове клиенти, с които се сблъскваме, и за целите на нашия материал, ще ги разпределим в няколко „категории“.
Това няма да е от онези скучни статии, в които ви обясняват за основните типове купувачи като „търсещия си нов дом“, „семейно ориентираният“ или „високо мотивираният купувач“.
Ето как изглежда нашата класификация на различните видовете купувачи на жилища и техните „особености“.
1. Бай Ганьо
Ходил е в чужбина и е „видял свят“. Иска да живее в луксозен апартамент, но в същото време „в неговата кочинка“ си е най-добре. Не знае що е то добросъседство, нито пък желае да се съобразява с някого.
Смята, че „развалиха тази държава“ и че „едно време“ е било по-добре, макар да е роден след 1990 година.
Мрази всички хомосексуалисти, вегани, джендъри, мюсюлмани и негри. Не подбира и сред политическите партии, като не пропуска да поздрави родителите на всяка от тях.
Такъв тип клиенти определено са предизвикателни, тъй като искат да получат лукс, а в същото време искат и да могат да държат бидона с кисело зеле на терасата си, а просторът им се използва не за изпрани дрехи, а за сушене на суджуци.
Така наречените „Бай Ганьовци“ се срещат навсякъде в обществото ни и не е никак случайно, че литературният герой създаден от Алеко Константинов преди повече от 100 години е толкова актуален и днес.
За съжаление, за тези хора е много трудно, когато трябва да се сблъскат с реалността, че има определени закони и правила и че те трябва да се съобразяват с тях.
2. Инвестиционният хищник
Гледал е „Вълкът от Уолстрийт“ поне 10 пъти… за последния месец. Търси „бързите пари“, но в същото време е амбициозен млад бизнесмен.
За разлика от Илон Мъск и неговите прословути 100 часа на седмица, в които работи, той стои във фейсбук и по 100 часа на седмица споделя мотивиращи цитати от Илон Мъск, Стив Джобс и Марк Зукърбърг за успеха и завистниците, от които очевидно самият той не може да се отърве.
Тегли кредити на едро, купува имоти още повече на едро. Той е българският Джордан Белфърт, само че по-умен, по-красив и разбира повече от инвестиции.
Надува имотен балон, като купува имоти на кредит и след това ги отдава под наем, с който изплаща самия кредит, но няма проблем, тъй като „инвестира“.
Подобен вид клиенти нямат особени претенции, тъй като жилището няма да бъде използвано от тях самите, а се закупува единствено с инвестиционна цел.
3. Новобогаташът
С оглед на последните събития в държавата се очаква тази порода да намалее значително, а според някои информации вероятно най-видните ѝ представителите дори не са и съществували, а са били само поставени лица.
Независимо дали ще има разни лотарийни милионери или не, новобогаташите са особен вид клиенти, при които изискванията често се простират отвъд граници на възможностите им.
Защо? Спечелили огромна сума пари наведнъж, без да знаят какво да правят с нея, новобогаташите решават, че това е моментът да изпълнят всичко, за което са мечтаели някога, без обаче да осъзнават какво ще им коства това.
Така се стига до всякакви безумни прищевки и желания, които просто няма как да се изпълнят в ограничена площ от един апартамент, било то и многостаен такъв.
В желанието си да покажат своя нов статус и че вече са част от нова, по-елитна общност, този вид клиенти са склонни да стигат и до разхищения, от които нито имат нужда, нито могат да си позволят.
Така се оказва, че макар и с голяма сума пари в джоба, скоро тези хора отново изпадат в предишното си състояние. Помним добрата става поговорка за „парите на готово“ и колко лесно се харчат те…
4. Търсещият апартаменти „на зелено“
Познат още като „търсачът на изгодни сделки“, „схемаджията“, „ловецът на промоции“ или онзи човек, който обобщава целия си наличен интерес и плеяда от въпроси с опростеното събирателно „cena?“.
Той винаги се опитва да мине възможно най-тънко и всяка спестена стотинка е от значение. Би се съгласил дори да участва в строителните дейности, ако това ще свали от крайната му цена.
За разлика от другите клиенти, които едва след огледа, въпросите и плановете задават въпроса „цената коментира ли се“, той започва директно с това, тъй като другото е от второстепенно значение.
Цената е водеща, а качеството се определя само и единствено от нея. Черният петък е като 6-ца от Тото-то за него.
5. Европеецът
Емигрант или наследник на емигранти. Живял е дълго време или целия си съзнателен живот в чужбина. Манталитетът му е „западняшки“ или поне се опитва да изглежда така.
Има високи изисквания, но и с перфектни обноски. Не прави проблеми, нито пък се пазари за цената.
Обича изискания тон и уважителните обръщения. Изключително приятен за събеседник и за сключване на сделки.
В заключение
Материалът има за цел иронично и хумористично да опише картинката така, както ние я виждаме на фона на огромния опит, който имаме в строителството на жилищни сгради и продажбата на апартаменти.
В никакъв случай не желаем да обидим някой, но е факт, че някои клиенти понякога са предизвикателни и трудни да обслужване.
В крайна сметка нашата основна цел е да осигурим на клиентите ни всичко от което имат нужда и нашият ангажимент към вас не приключва само и единствено с продажбата на жилище.
Сдобивайки се с имот на HarmonySuites, вие стават част от огромното ни семейство, което осигурява един нов и качествен живот, съпоставим с най-високите европейски стандарти.